تلاش پزشکان برای تبدیل انسولین تزریقی به خوراکی

رییس انجمن علمی سامانه‌های نوین دارو رسانی ایران  گفت: در تلاش هستیم تا انسولین از روش تزریقی در بیماران به خوراکی تبدیل شود و داروهای نانوذراتی جایگزین داروهایی شوند که به خوبی جذب بدن نمی‌شوند.

دکتر مرتضی رفیعی تهرانی  در آئین افتتاحیه دومین همایش خاورمیانه و هفتمین همایش ملی سامانه‌های نوین دارورسانی(ICRC) که توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمان در محل دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته(هایتک) برگزار شد، اظهار داشتند: هدف از برگزاری چنین همایش‌هایی این است که بتوانیم داروهای جدیدی را به بازار عرضه کنیم هرچند که برخی از این داروها در مرحله تولید و برخی در حال تحقیق هستند.

وی افزود: داروهای جدید بیشتر در زمینه تولید ژن در بیماران سرطانی و بیماران قلبی و عروقی است، ضمن اینکه تلاش می‌کنیم تا انسولین را از روش تزریقی در بیماران به خوراکی تبدیل نماییم و داروهای نانوذراتی جایگزین داروهایی شوند که به خوبی جذب بدن نمی شوند.

دکتر تهرانی همچنین افزود: امیدواریم تحقیقات در این زمینه و همچنین خروجی این همایش‌ها منجر به کار مفیدی برای مردم ایران  و کار تحقیقی به سیستم عملی تبدیل شود تا بیماران بتوانند از دستاوردهای نوین استفاده کنند.

رییس انجمن علمی سامانه‌های نوین دارورسانی ایران  خاطرنشان کرد: در آینده ژن رسانی جای بسیاری از داروهای قلبی و عروقی، عفونی و آنتی بیوتیک‌ها را خواهد گرفت و بسیاری از داروهای کنونی جمع خواهند شد، حتی می‌توان این نوید را داد که طی 20 سال آینده دیابت درمان خواهد شد و دیگر ارثی و قابل انتقال نخواهد بود

منبع : نیوزفا

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *